setting

PR0$aCKSBLoG$: LaPoRaN SXEP2108 Di KeLaS Ke-2

LaPoRaN SXEP2108 Di KeLaS Ke-2

LaPoRaN SXEP2108 Di KeLaS Ke-2


aPa Y BeRLaKu HaRi Ni
Hari ini merupakan kali kedua kelas ini berlangsung...pada awalnye kami didedahkan dengan live.com dengan lebeyh terperinci.....Kemudiannye terus kepada topik pertama dalam pembelajaran yaitu "Introduction to an early technology in education"...untuk sesi kali ini....servis bertukar tangan...dimana sesi pembelajaran diserahkan kepada 3 orang bakal cikgu perempuan.

ini die gambar 3 0rang bakal cikgu kite


Para-para cikgu ni duk sebuk mengajar kitorang tentang apa itu teknologi yang pernah digunakan dalam profession perguruan daripada zaman penjajah hingga la sekarang. Kami juga didedahkan dengan sedikit sebanyak sejarah2 alat2 teknologi yang diperkenalkan serta kelebihan dan kekurangannye...serta cara menggunakannye dengan lebih terperinci. Sedikit sebanyak Dr. Shahul menambah info untuk dikongsi bersama-sama agar kitorang lebeyh nampak apa yang cuba nak disampaikan oleh para cikgu yang control ayu ni...huhu...^_^
ni die gambar cikgu y turu sama memberi penerangan

Selepas pada tu Dr. Shahul memberikan beberapa tugasan tetapi memandangkan masa tidak mengizinkan...Dr. Shahul menerangkan motif disebalik tugasan yang diberikan...menerangkan sesuatu tentang multi-intelligent..sesuatu yang kadang2 dipandang remeh oleh kite slaku pendidik memandangkan kite terlalu terikat dalam sesuatu bidang dan pengkhususan...




Itulah sedikit sebanyak yang berlaku untuk hari ini.......


Kelebihan dan kekurangan yang boleh diisukan
Secara terus terangnye. Empunya badan ni xpandai sangat nak mengkritik...Sepanjang pembelajaran kali ini...Kitorang dapat tau la sedikit sebanyak tentang Live.com serta die nye fungsi secara lebih jelas..Live.com bukanlah sesuatu y susah tetapi tidak mudah jugak untuk memahami memandangkan pendekatan GUI yang digunakan agak berlainan daripada yahoo dan agak menarik.

antara GUI yang diperkenalkan LiVe.com

Dari segi persembahan yang para bakal guru sampaikan pulak secara overallnye ok la...sbb kitorang dapat apa y cuba disampaikan...tapi secara terus terangnye kurang interaktif. Mungkin sebab cara penyampaian yang disampaikan terlalu formal yang membuatkan empunya diri yang merupakan seorang yang pemalas ini tidak begitu tertarik.huhuhu. Tapi tambahan yang diberikan oleh Dr. Shahul lebih membuatkan empunye diri tertarik daripada para bakal cikgu y comey2 tu...kenape erk??apa yang kurang erk??huhuh.....apa2 pun...sumer tu secara overallnye berlaku dengan berkesan memandangkan kitorang pun merupakan pendengar yang setia.huhuhu^_^

ini die semangat dan kesungguhan yang perlu dicontohi oleh bakal guru^_^

Penyelesaian Yang Boleh DiaJuKaN

sebenarnye agak hairan juga kenape info yang disampaikan oleh Dr. Shahul lebeyh menarik minat daripada para bakal cikgu y comey2 ni....mungkin kerana slide y ditunjulkan tu begitu static...dan bground nye kurang menarik perhatian....mungkin lain kali...perlu merancang slide y lebyeh menarik dan interaktif. Selain itu, semangat itu perlu ada...itu menggerakkan kitorang yang mudah mengelamun ni memandangkan ada lagi dikalangan kitorang yang masih terbayangkan katil kot..huhuhu....



Pandangan Peribadi
Boleh dikatakan pembelajaran kali ini agak berguna jugalah kerana diperkenalkan dengan satu lagi mesin gelintar yang baru yang agak menarik dan mempunyai perbagai kemudahan dan fungsi yang boleh memberi kelebihan untuk diaplikasikan nanti. Pengenalan terhadap peralatan teknologi secara keseluruhannya memuaskan memandangkan terdapat juga beberapa benda baru serta benda2 y kite tahu tetapi tidak mendalaminye secara terperinci memandangkan kite memandangkan alatan teknologi itu adalah sesuatu yang mudah. Selain tu juga, kitorang didedahkan dengan perbagai bentuk pengajaran berdasarkan teknologi2 yang ada dan medium2 yang boleh diadaptasi utk menjadi kan suasana pembelajaran lebih interakif apabila menjadi cikgu nanti..macam sekarang pun..klw sesi pembelajaran tu xberape menarik...macam mana r kitorang nk tertarik kan???



ok lah..ini lah sedikit sebanyak laporan utk kelas SXEP 2108 TekNoLogi DaLaM SaiNS PenDiDiKaN buat kali kedua ini.....Sekian..Wasalam...^_^



Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Copyright © PR0$aCKSBLoG$ MiNH Solution